20 minut
tři páry špičatých kolíků, vždy dva kolíky stejně vysoké, dvě dlouhá prkna cca 10 cm široká, cokoliv na vyznačení startovní čáry
Vyznačte na louce startovní čáru dost dlouhou, aby se vedle sebe mohla postavit do zástupů dvě družstva. Mezi startem a cílem má každé družstvo v přímé trase umístěny tři kolíky a jedno prkno. Kolík nejblíže ke startu je nejvyšší (cca 80 cm), druhý v polovině dráhy nižší (cca 60 cm) a třetí kus před ležícím prknem nejnižší (cca 30 cm).
Hráči jsou rozděleni do dvou družstev a obě družstva se srovnají vedle sebe do zástupů na startovní čáře. Na znamení vyběhnou první hráči z každého družstva. Kolem každého kolíku se musí pětkrát otočit, přičemž je jedno, na kterou stranu se kdy budou točit. U každého kolíku však vždy pouze jedním směrem. Nakonec musí každý přeběhnout bez přešlapu po prkně do cíle k vedoucímu. Když hráč na prkně přešlápne, musí se vrátit k poslednímu, nejmenšímu kolíku, opět se pětkrát otočit a pokračuje do cíle. Bod získává družstvo, jehož hráč jako první doběhl v pořádku do cíle a buď překročil cílovou pásku, nebo se dotkl cílového vedoucího. Hraje se na předem stanovený počet kol, zpravidla na tolik kol, kolik hráčů je v družstvu. Kolem kolíku se hráči motají tak, že se jednou rukou za kolík volně přidržují natolik, aby ho nevykroutili nebo nezlomili. Když si některé družstvo zlomí kolík, musí pokračovat v závodu se zbytkem kolíku, a tudíž se k němu více sklánět. A to je znát. Hráče je na toto pravidlo třeba před hrou upozornit. Jakmile je vyhodnocen doběh jedné dvojice, startovní vedoucí startuje další dvojici.
Jeden vedoucí na startovní čáře startuje. Druhý v cíli kontroluje přešlapy na prknech a pořadí doběhlých hráčů. My jsme použili tzv. "výzvu", kdy střídavě družstva postaví na start jednoho svého hráče a druhé si podle toho zvolí, kdo s ním bude soupeřit. Družstva se při nasazování prvního hráče střídají.
Velká kniha her (Informačník cz)
Pokud budete přihlášeni, mužete si hru stahovat jako PDF, ...
NepočítačovéHry.cz © 2014 | Web vytvořil Jakub Červený