Královští nosiči

Pro kolik hráčů
12 - 24
Hráno s
13
Počet vedoucích
2
Rozdělení hráčů
více družstev  
Typ hry
jiný  
Prostředí
venku, den, les, členitý terén  
Časová naročnost

45 minut

Uskalí a možná nebezpečí

Při vyznačování trasy v terénu si dejte pozor na matoucí místa, kde by mohli nosiči omylem odbočit, a nebezpečná místa, kde by se mohli nosiči zranit (ti vzadu zpravidla pod nohy nevidí). Takovým místům věnujte při značení více péče.

Pomůcky

krále pro každé družstvo (my použili prázdný 10l kanistr od sirupu), pro každé družstvo nosítka (my použili staré bočnice od stanů), cokoliv na vyznačení trasy v členitém terénu (my použili nepříliš výrazné tmavě modré fáborky, aby měli hráči šanci přehlédnout značení a odbočit špatně)

Příprava

Vyznačte v členitém terénu trasu dlouhou a obtížnou podle věku a schopností hráčů, případně podle vlastní programové potřeby. Vhodné je překročení malého potůčku či hustší listnaté pasáže.

Pravidla

Jedná se o štafetový závod. Hráči jsou rozděleni do několika družstev královských nosičů. Každé družstvo si do prostoru startu/cíle umístí svá nosítka a do jejich středu postaví krále. Král musí samostatně stát. Nesmí ležet, o nic se opírat. Pokud by se během závodu na trase položil, je libovůlí krále odpočívat v leže a nosiči mohou pokračovat v závodu. Pokud by však král upadl, nebo se opíral o některého z nosičů, musí nosiči zastavit, krále postavit do středu nosítek a pak mohou pokračovat. Nosítka vždy nese dvojice. Jeden vpředu, druhý vzadu. Jinak se ani královská nosítka nesmí nosit. Co by tomu jeho veličenstvo řeklo. Na znamení se dvojice chopí na zemi ležících nosítek a vyrazí po značené trase. Závodí se na předem stanovený počet kol. Když dvojice donese krále do prostoru startu/cíle, položí nosítka na zem a ustoupí. Další dvojice z jejich týmu nosítka popadne a sviští na další kolo trasy. Hráči v družstvu si mezi sebou mohou povídat či taktizovat. V závodě se v rolích nosičů musí vystřídat všichni hráči družstva. A pokud je to možné, žádný by neměl běžet vícekrát. Vzato za jiný konec, všichni by měli běžet stejný počet kol. Vyhrává družstvo, které jako první absolvovalo všechna závodní kola, a tudíž jako první položí po těchto kolech nosítka s králem v cíli. Taková nosítka jsou odstraněna stranou, aby nepřekážela ostatním, dosud závodícím družstvům.

Poznámky

Značení lze rovněž využít. Označit rafinovanou odbočku standardně a o kus dál v chybném směru udělat nějaké s hráči domluvené jasné značení, že jdou špatně a je třeba se vrátit. Pokud jsou hráči vítězného družstva natolik nažhavení do závodu, že i po vítězném umístění nosítek se další dvojice družstva rozběhne na trasu, není třeba je zastavovat. Jejich bojový duch a zpravidla i zábavné zvládnutí kola určitě podpoří dobrou náladu závodu. Každopádně po doběhnutí posledního družstva závodu se rozhodněte, zda závod zcela ukončit nebo případně nechat nadšence ještě několik hodin obíhat.

Kde se hra hrála
KABUKA 2014 podzim
Do databáze zadal Světlušák

Pokud budete přihlášeni, mužete si hru stahovat jako PDF, ...

Materiály hry

Názory ostatních na hru

NepočítačovéHry.cz © 2014 | Web vytvořil Jakub Červený