1 hodina
čtvrtka A5 na cedulky pro každého hráče, provázek pro každého hráče, několik tlustých lihových fix, šátek pro každého hráče
Zvolte dostatečně rozsáhlý a členitý terén vzhledem k věku a počtu hráčů, aby byl prostor na schovávání a pokud dojde ke konfrontaci vlků s lovci na jedné straně, nemělo by to být "vidět" z druhé strany hrací plochy. V ideálním případě zvolte terén jasně ohraničený širokými lesními cestami. A5 čtvrtky otočte na šířku a na levé i pravé straně v nich poblíž rohů udělejte otvory. Nejjednodušší je použít děrovačku, která vám udělá pěkně kulaté otvory stejně daleko od sebe.
Hráči jsou rozděleni do dvou družstev na vlky a lovce. Po počáteční přípravě se vlci budou schovávat v terénu a lovci se je vydají lovit. Lovci mají "střelné zbraně", takže mohou vlky lovit na dálku. Každý vlk si proto na záda umístí A5 čtvrtku s trojmístným číslem velikým přes celou čtvrtku. Jakmile během hry některý z lovců zvolá vlkovo číslo, je vlk mrtvý a odchází ihned z bojiště na předem domluvené místo. Vlci mohou rovněž lovit lovce. Protože však mají k dispozici pouze své zuby a drápy, musí se k lovci dostat blízko. Proto má každý lovec na zadku umístěný volně visící šátek. Jakmile o něj přijde, například tím, že mu ho některý vlk vytrhne, je mrtev. Sebere si svůj upadlý šátek a odebere se ihned na předem domluvené místo, kde se shromažďují jak mrtvoly vlků, tak lovců. Lovci si nesmí šátek přidělávat napevno. Vlci si nesmí cedule krýt oblečením, dlouhými vlasy. Mohou však lehat na záda, opírat se jeden o druhého, o stromy, skály a podobně. Nejprve jsou do terénu odvedeni vlci, kde mají pět minut na promyšlení taktiky a rozmístění v terénu. Pak jsou na okraj terénu přivedeni lovci. A vypuštěni. Jedno kolo hry probíhá 25 minut. Když je během tohoto časového limitu kompletně zahubeno jedno družstvo, druhé vyhrává. Pokud z každého družstva někdo přežije, vyhrává družstvo, které má více žijících členů. Mohou tedy vyhrát jak lovci, tak vlci. Buď ihned po prvním kole, nebo o něco později proběhne druhé kolo, v němž se role obrátí. Kdo byl v prvním kole lovec, stává se vlkem, kdo vlk, je nyní lovcem. Start a konec hry musí být předem domluvené a pro všechny zřetelné znamení. My jsme zvolili trojitý hvizd zhruba vprostřed hrací plochy.
U všech podobných her si domluvte, že trojitý hvizd vždy zastavuje hru. Aby cedule na zádech neplandaly, vytvořili jsme dvěma otvory po stranách a provázkem jakousi "vestu", kterou si vlk na sebe navlékl a provázky na hrudníku svázal. Tím mu cedule nespadla, ani se nijak neotáčela. Rychlé, jednoduché, účinné.
Velká kniha her (Informačník cz)
Pokud budete přihlášeni, mužete si hru stahovat jako PDF, ...
NepočítačovéHry.cz © 2014 | Web vytvořil Jakub Červený