Létající Čestmír

Pro kolik hráčů
6 - 20
Hráno s
13
Počet vedoucích
3
Rozdělení hráčů
jednotlivci  
Typ hry
jiný  
Prostředí
venku, den, členitý terén  
Časová naročnost

30 minut

Pomůcky

A5 karty se smyšleným jménem a obrázkem květiny, každá obsahující popis toho, co po čichnutí způsobuje, rozdílná dětská razítka v počtu karet květin, tři lékařské pláště nebo chirurgické haleny, A6 kartičku pacienta pro každého hráče, cokoliv na vyznačení hranic herního území

Příprava

Rozmístěte v přehledném lesním terénu všechny karty květin a ke každé přiložte jedno razítko. Pokud máte karty květin vyrobené k opakovanému použití, volte místo připínáků třeba provázek, abyste karty neměli zapatlané od smůly vytékající kolem připínáků. Jestliže je to třeba, vyznačte hranice herního území v místech, kde to není možné jednoznačně definovat skladbou terénu.

Pravidla

Vedoucí jsou oblečeni do lékařských plášťů či chirurgických halen. Hráči jsou svoláni k nim a každý obdrží kartu pacienta. Všem je předložena informace o tom, že na zemi přistáli mimozemšťané, kteří darovali lidem květiny se zázračnými účinky, pokud si k nim někdo přičichne. Bohužel však byly tyto květiny z lékařského ústavu hamižnými lidmi ukradeny a nyní se nachází v blízkém okolí. Hráči jsou zde v rolích pacientů, kteří touží po zázračné léčbě. Aby byla léčba úspěšná, musí si pacient přičichnout ke všem květinám v okolí. Počet květin v okolí je hráčům sdělen. Léčebná síla květin má však dočasné vedlejší účinky, které se projeví podivným chováním pacientů. V praxi to znamená, že se na znamení hráči rozprchnou po okolí. Když najdou květinu, přičichnou si k ní, přečtou si text na kartě a dají si do karty pacienta razítko. Od této chvíle se mohou pohybovat pouze způsobem, který je uveden na kartě květiny, k níž si přičichli. Jakmile se dostanou k další květině a přičichnou si k ní, způsob jejich pohybu se změní podle textu na oné další květině. Na začátku hry je rovněž určen primář či primářka oddělení. Když hráč nasbírá příslušný počet různých razítek, snaží se co nejrychleji dostat k primáři. Samozřejmě dodržuje pokyny pro pohyb z poslední karty, ke které si čichl. Primář zkontroluje počet a neopakovatelnost razítek na kartě pacienta. Hra končí ve chvíli, kdy se u primáře sejdou tři vyléčení pacienti.

Všichni vedoucí během hry kontrolují zdravotní stav pacientů, kteří se, co si budeme povídat, přeci jen chovají poněkud podivně. Tito zdravotníci se pohybují po herní ploše, zastavují podivně se chovající pacienty a nutí je k drobné prohlídce. Zastavený pacient musí vypláznout jazyk a říct: "Ááá.", očima sledovat prst zdravotníka, učinit dřep. A pak může pokračovat ve hře. Zdravotníci tedy pacienty pouze zdržují na cca maximálně 10 vteřin. A nesmí takto kontrolovat neustále stejné pacienty. Zpravidla si vybírají takové, kteří se pohybují příliš rychle nebo příliš podivně.

Poznámky

Pečlivě volte text na kartách květin. V jednom případě se nám stalo, že byl hráči chybně vyložen, protože jsme ho neformulovali dostatečně jednoznačně.

Inspirace

Seriál Létající Čestmír

Kde se hra hrála
Víkend her Studánka 2016
Do databáze zadal Světlušák

Pokud budete přihlášeni, mužete si hru stahovat jako PDF, ...

Materiály hry

Názory ostatních na hru

NepočítačovéHry.cz © 2014 | Web vytvořil Jakub Červený